Creativity and Conceptual Power for Knappschaft

Behind the name Knappschaft is a national statutory health insurance. Its full name is Deutsche Rentenversicherung Knappschaft Bahn-See. The headquarters of Knappschaft is in Bochum. Previously we worked for Knappschaft Berlin,
but now we soon developed a comprehensive solution that will be used nationwide.
What is it about? It’s about a website that will be used as an intranet for all Knappschaft employees. The aim of the project is to strengthen team building and encourage the exchange of members from different regions.

The new website will breathe the Knappschaft spirit.
It will be both a media platform and a forum for members. Accordingly, the website is www.unsere.knappschaft.de and can only be accessed by members who log in to the site. On the site, Knappschaft employees introduce themselves, provide information about events, competitions, a podcast and much more.

What Did We Do for This Project?

Lots of things! Over a period of several months of development, we created the entire website. This process involved
conceptual development and all phases from design to implementation, in line with Knappschaft’s corporate design. Of course, the constant maintenance and management of the site is our duty.
The second issue we supported Knappschaft was the development of an explanatory video.
You can see it here. Check this out, the video was really fun. Within 40 seconds, a virtual Knappschaft employee explains what www.unsereknappschaft.de is all about.
Of course, both modules fit together perfectly and thus clearly reflect the areas we see as one of our strengths: developing holistic communication, effective ideas in campaigns and thus providing our customers with complete solutions for their business!

Learn more about our projects…

Detailverliebtes Erklärvideo für die Fahrschule Benli

Detailverliebtes Erklärvideo für die Fahrschule Benli

Auch Fahrschulen müssen sich heute mehr denn je hervorheben, um potenzielle Kunden zu gewinnen. Die Fahrschule Benli hat dafür jetzt ein kurzes Erklärvideo produzieren lassen, das auf die Zielgruppe der 16- bis 19-Jährigen abzielt und Schritt für Schritt zeigt, wie man ohne Umwege zum Führerschein kommt.

2022 ist geschafft – 2023 wird gerockt!

2022 ist geschafft – 2023 wird gerockt!

Wie unser Jahr war? Vielseitig und spannend! Denn egal ob Möbel, Mitarbeitersuche, türkische Knoblauchwurst, Jobcenter Apps oder freshe Designs– AR City Media hatte immer ein passendes Konzept parat. Mit Animationsvideos, Landingpages, Plakaten und jeder Menge Social Media Content.

Das Jobcenter Potsdam fährt mit uns Tram

Das Jobcenter Potsdam fährt mit uns Tram

Ein Animationsvideo, das in 10 Sekunden die Vorteile des digitalen Jobcenters erklärt? Kein Problem! Das Jobcenter Potsdam hat bestellt – AR City Media hat geliefert. Und zwar einen flotten 10-Sekünder, der jetzt im Umfeld öffentlicher Verkehrsmittel ausgespielt wird.